10 Mayıs 2016 Salı

Kadının İnce Çizgileri


Merhaba ;
İyi olduğunuzu temenni ediyorum ve sevgilerimi konuya girmeden hemen önce şuracığa bırakıyorum ... Hani belki özleyenler olur mu olur diyerek ... Sevginize , ilginize ve arkadaşlığınıza güvenerek ....

İnternet yokluğu döneminde bir günde bitirdiğim bir kişisel gelişim kitabını görüşlerinize sunuyorum .... Benim çok fazla kişisel eğitim kitabı sever biri olduğum söylenemez . Hep bunu okuyayım derim ; alırım ama kalır ... Çok ilginç ki bu kitabı okudum . Kişisel eğitim kitabı bana kalırsa pek yoruma açık bir şey değil ... Çünkü kişiye göre değişiyor kanımca ....

Kişisel eğitim yelpazesinin ne kadar geniş ve kar getiren bir pazar olduğu bir gerçek ...  Yaşam koçları , seminerler , kitaplar derken gittikçe büyüyor ve gelişiyor ... Ben beceremesem de bir çok kişi kişisel eğitim kitaplarını takip ediyor , okuyor ve yararlanıyor . Nasıl olduğunu açıkçası sıralayamadığım bir çok sebeple ... Kim bilir , belki de ne kadar özel olduğumuzu bilsek de farklı bir ağız iyi geliyor bizlere ... Zorluklarla başederken motive olmak belki de ... Ya da bir başkasının başarısını okuyarak yol bulmak ... Bilemedim ... Çok neden sayılabilir .
Ben lafı çok uzatmadan ; Gamze Sağıroğlu kaleminden "Kadının İnce Çizgileri" alıntılarımı aktarayım isterim .

" Yaşamın bizler için verdiği karar ne olursa olun bizler kendi hayallerimiz için yaşamla işbirliği yapmadıkça hiçbir hayal gerçek olamaz . Emek ve istek birleştiğinde , yaratımın güzelliği , hayallerin gerçekliğine kapıyı açar …   "
Kadının İnce Çizgileri
Kitap açılışı ardından ;
" Bu kitabı yazarken çıkış noktam ; kimseye bir şey öğretmek , yönlendirmek , şunu bunu yapın demek değildir . Amacım ; gerçekten isteklerini yaşamak , yaşamının yönetimini eline almak isteyenlere birçok zorluğun üstesinden nasıl geldiğimin yollarını anlatmaktır . ….  "
diye devam ediyor ….


" Yolun başından nereye gideceğimize ve nasıl gidebileceğimize dair inançla , yılmadan ilerlersek gitmek istediğimiz yere ulaşabiliriz .  "


" Kaçımız kendi arzu ettiğimiz yaşamı , değişmeyi ve dönüşmeyi seçerek kurabiliyor ?  "


" Kaç yaşında olursak olalım bizi içsel mutluluğumuza götüren bir dünya yaratabiliriz . Bu değişim bizi arzu ettiğimiz dış dünyayı da yaratmaya götürür .  "


Gamze Sağıroğlu ' İçindeki Çocuk ' , ' İçindeki Kadın ' ve ' Şövalye Benlik '    ile konuşuyor , küsüyor , savaşıyor , barışıyor , coşuyor ….. Kendini kabul için adımlar atıyor …. Farkındalığı artıyor … Kendi yeni yaşamına merhaba diyor …


Kendi içsel yolculuğunu bizlerle paylaşıyor .


" Sürekli alkışlanan bir çocuğun gelecekte hatalarından ders alabilmesini bekleyebilir miyiz ? O hep alkışlanmıştır . Alkışlandığında sevildiğini , güvende olduğunu zanneder . Bir gün olur da hata yaparsa ya şanssızdır ya da kendine göre hatasız … Ya da ona hiç öğretilmeyen bir gerçeğin kurbanı kabul eder kendini … Ömrü gerçeği aramakla geçer . Kendi istediklerini başkalarından alamadığında kendini başarısız diye döver . Kabul etmemiz gereken en önemli gerçeklerden biri mükemmel bir potansiyele sahip olduğumuzdur . Bu potansiyeli anlayana kadar da yaşam derslerle doludur . Hatırlıyorum bir gün hata yaptığımda ilk defa eleştirilmenin ne demek olduğunu anlamaya çalışmıştım . Dünya başıma yıkılmıştı sanki …. Hani neredeydi , o her iyi yapmak zorunda olduğumda ve yapmak zorunda kaldığımda gelen alkışlar ? Bu yüzden , önce kendimiz olmak , aslında her şey … Neysek o … Yani sevgi … Olanı biteni olduğu gibi kabul ne varsa … Kimi zaman acı kimi zaman üzüntü kimi zaman sevinç , neşe , coşku her neyse … Güçlü olmak diye bir şey yoktur neysek o olmak vardır . Sınırları kaldırıp olana bitene kendimizi açarak yaşamı kucağımızda bir yük değil , zaman zaman dikenleri ellerimizi kanatan bir gül demeti gibi görürsek renkleri , kokuyu , dokuyu daha iyi anlayabiliriz . " 


" Dinlediğim hikayeler yaptığım gözlemler ve yaşadığım deneyimlerde ortak olan üç şey vardı . Birincisi ; olanı biteni kontrol etmeye ve dışımızda olan şeyleri istediğimiz gibi değiştirmeye olan bağlılığımız . İkincisi ; korku ve endişeler ile olumsuzluklar üzerine odaklanıyor olmamız . Üçüncüsü ise ; geleceğe dair isteklerimiz üzerine oluşturduğumuz beklentiler …  "


" Peki bizler istediğimiz gibi bir erkeği ya da kadını nasıl hayatımıza alacağız ? Önce , kendimizin , her halimizle sevilmeye değer olduğuna inanmamız ve ikna olmamız , olduğumuz gibi sevilebileceğimize inanmamız gerekiyor . Kendi içimizde sürekli sevilmek , beğenilmek için değişmeye , çaba harcamaya çalıştığımızda gerçek benliğimizden uzaklaşıyoruz . Karşımızdaki kişinin bizi beğenmesi , terketmemesi için biz olamayacağımız değişimleri yapmaya zorluyoruz kendimizi … Bu konuda özellikle biz kadınlar biraz daha önem veriyoruz bu konuya … Bir erkeğe kendimizi beğendirmek veya onu elimizde tutmak için olmadığımız bir kişi olabiliyoruz .
Aslında işin formülü çok basit … Sadece kendimiz olacak ve karşımızdaki kişiye kendi olmasına izin vereceğiz …  "


" İçimizdeki çocuğa yaşaması için izin vermek , bize hayat veren oksijen gibidir . Biz sağlıklı oldukça , sevdiklerimize de şartlar ne olursa olsun her şeyi verebilme gücünü bulacak ve sorumluluklarımızı sonsuz çözümlerin içinden seçerek sunabileceğiz .  "


" Bugünlerde kadınlar ile özel bir çalışma yapıyorum . Kendi güçlerini keşfetmeleri , dişil ruhu açığa çıkararak yaşamı başarıyla yönetebilmeleri için … Birçok kadın ile ilk konuştuğumda bekledikleri hep ince olmak , sıkı olmak , orantılı bir vücuda sahip olmak … O zaman sevilebiliriz , o zaman erkeklerin ilgisini çekebiliriz diyorlar bana … Tamam , ilgisini çekelim erkeklerin de çekince ne olacak ? Sevilmek için kriter bu mu olmalı ? Bir erkeği baştan çıkarmanın yolu bu mu olmalı ? Birlikte bir beraberliği paylaşmak bunun üzerine mi olmalı ?... Evet , belki bir anlık olabilir ? Ama ANLIK … Sonra ? Elimizde telefon bekleriz bir haber gelse de görüşsek diye ….  "


" Bir kadın içindeki dişil ruhu keşfettiğinde beslenmesinden yaşam tarzına , iş hayatından , ilişkilerine kadar her şeyi arzu ettiği şekilde yeniden yapılandırabilir . Zerafetinin , inceliğinin , zekasının içinde yatan büyük gücün farkına varıp bunu kullanmayı öğrendiğinde ….  "


Yaşam Koçu Gamze Sağıroğlu , ' Oyuncu , Şövalye ve Çocuğun Ahengi ' yaşamının değişim zamanlarındaki keşif yolculuğunu sonlandırıyor kitapta …. Değişim hep var hayatta o ayrı …. Ve diyor ki ;


" Sonsuz ' AŞK ' keşfine var mısınız ?
Çok yakında ' Bir Adım Sonrası AŞK ' la görüşmek üzere ….  " 


Kitabın son bölümüne ekler yapılmış . ' Dengeli ve Doyumlu Bir Yaşama Nasıl Ulaşırım ? '  başlığı altında 9 günlük yaşam bilançosu çalışması ve bilanço analizi mevcut ….


Değişime hazır olanlara ; yaşam yolculuğunuz rast gitsin ve iyi şanslar diliyorum …..

Kitap arka kapak yazısı ;
" Kendini yeniden var etmek isteyenlerin kitabı...
Bir tuşa basıp sıfırlamak gerekir bazen... Yeniden başlamak için... Atmak, göndermek gerekir yıpranmışlıkları, incinmişlikleri... Yerine sevgiyi koymak gerekir yeniden...
Sıfırdan başlamaktır yeniden doğmak...
Değişmesi gereken bir şeylerin farkındasınız ama nasıl değiştireceğinizi bilmiyorsunuz. Aşağıdaki soruları kendinize sıklıkla soruyorsanız "Kadının İnce Çizgileri" kitabı ufkunuzu açacak, hayata gözlerini yeni açan bir bebek gibi hafifleyeceksiniz.
"Hayatımda çözmem gereken sorunların içinde boğuluyorum, ancak bir türlü çözemiyorum, çözmek için adım atamıyorum..."
"Yaşamımda ters giden şeyler düzeltemediğim için üzerimde büyük baskı yaratıyor ama nereden başlayacağımı bilmiyorum..."
"Ne yapmak istediğimi bilmiyorum..."
"Hayatımın çoğunu onu kovalayarak geçiriyorum!"
"Yaşamımın tamamı işten ibaret kendime zaman ayırmak istiyorum!"
"Eğer istediğim işi yapsaydım, kilo verseydim, kendime zaman ayırabilseydim her şey daha güzel olurdu..."
"Hayatıma sürekli aynı ilişkiler giriyor ve beni mutlu etmiyor!"
"Huzurlu bir yaşam istiyorum!"

Yaşam Koçu Gamze Sağıroğlu, kendi yaşamında yaptığı devrimle beraber yeni hayatın keşfini bizlerle paylaşırken kendi yaşamımızdan izler bulacağız. Onun yaşam önerileriyle farkındalığımız artacak ve umuttan asla vazgeçmemek gerektiğini öğreneceğiz.
Siz de değişim için bir adım atmak istiyorsanız elinizi uzatın ve kendinize bir fırsat tanıyın.
"Kadının İnce Çizgileri" kendini yeniden var etmek isteyenlerin kitabı.  "

26 yorum:

  1. kişisel gelişim kitapları bir dönem vazgeçilmezimdi, şimdilerde çok okuyamıyorum :( bunu da ekledim listeme , gerçi zaman korkutur gözümü , listeler uzundur falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu ... Benimkiler kitaplıkta süs kaldı :(
      Sevgiler

      Sil
  2. Ahhhh harika bu kitabı ben de okumalıyım ki 😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam ;
      E o zaman umarım beğenirsiniz diyeyim ...
      Sevgiyle kalın

      Sil
  3. Kişisel gelişim kitaplarına karşı nedense önyargılıyım.. Zaman zaman ilgimi çekenler oluyor ama çokta okuyamıyorum galiba.. Bunu bir merak ettim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım benim de ön yargım var ama aşmak için denemeler yapıyorum ... Elden geldiğince işte ...
      Bu yengem okumalısın demişti ancak okuyabildim ... İnternet olmayınca kalakaldım ve mecbur diyerek :)
      Keyifli akşamlar dilerim

      Sil
  4. Kişisel gelişim eğitimleri, geldi aklıma :)) Kitaplarına da girmeyeceğim. Ama sürekli alkışlanan ve "Prenses" muamelesi yapılan çocukların sonraları için çok yazdım. Biri de "Prenses Yalnızlığı". Çok sevgiler didemikacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Ayşei ,
      Ben pek haşır neşir değilim açıkçası ... Kendimce var bir şeyler ...
      Canım huzurumuz , keyfimiz yerinde olsun inşallah
      sevgiler

      Sil
  5. Kişisel gelişim kitaplarını ben de çok okumak istiyorum :) bu kitapta çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Açelya ,
      Eğer seviyorsan ...
      Umarım keyifle okursun
      Güzel ve keyifli bir gün dilerim

      Sil
  6. Kişisel gelişim, en uzak olduğum tür. Lise dönemlerimde annemin önerilerini okumuşluğum var ama öyle böyle değil sürekli tutuştururdu elime. Sonrasında okumadım çok soğudum. İlgisi olanlar için güzel bir tanıtım olmuş Didem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsan benim için de öyle ... Ama ısrarla bu huyumu yenmek için çabalıyorum ... Beceremiyorum da ...
      Umarım ilgisi olup , okuyanlar beğenir ...
      Sevgiler

      Sil
  7. Kişisel gelişim kitaplarını sevmiyorum ben. Genelde kalıplar oluyor ki hayat o kalıpların içine sığmıyor ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ısrarla reddettiğim bir tür kişisel eğitim kitapları ...
      O kadar insan fayda görüyor , sen ne diye okumuyorsun diye kendimle savaşıyorum ama olmuyor ...

      Sil
  8. Kişisel gelişim sevemediğim bir kitap türü... Mesela sen gel şimdi bana okuduklarını örenklemelerle güzel güzel anlat, seni saatlerce dinlerim... Ama o-ku-ya-mı-yo-rum :/
    Galiba yaşanmışlık hissi beni daha çok etkiliyor....
    Öptüm seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemciğim durum tastamam benim için de öyle inan ki .... Daralıyorum sanki kendimi istemediğim zorunlu bir derste gibi hissediyorum ...
      Kocaman öpüyorum

      Sil
  9. Kendini yeniden var etmek isteyenlerin kitabı... Yeniden doğmak için, eskiyi öldürmek gerekir. Yoksa, geride bırakamıyorsak bir şeyleri, yeniden doğmanın anlamı yok.
    Ellerine sağlık Didemika, okunası bir kitap bu... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh sevindim birine hitap edebilen bir kitap türü olmasına :)
      Başarabilmek tüm bunları çok önemli ... Ne mutlu yapabilenlere ...
      Sevgiyle kal kırmızı rujlum

      Sil
  10. Bazı kişisel gelişim kitapları insanı derinden etkilerken bazıları pek klişeleri peşpeşe sıralamış gibi geliyor. Aslında hepsi aynı şeyi anlatırken sanırım tarzları ve de bizim o anki ruh hallerimiz etkili farklılıklarında :)

    Doğan Cüceloğlu'nun kitaplarını severim. Bir de en sevdiğim Üzüntüyü Bırak Yaşamaya Bak adlı kitaptır. Çok güzeldir o :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasında çok doğru tespit ... O klişe korkularımdan ve sanki zorla sevmediğim bir derste sınıfta hmmmm yapan biri çıkacak karşıma diye korkar oldum ...
      Doğan Cüceloğlu bambaşka bir yerde hiç onu öyle düşünmemiştim . Sanki onun türü Doğan Cüceloğlu özel tür :)))
      Suna Tanaltay severim ben bir de hani yargısız konu anlatarak bir şeyler anlatır ya ondan ...
      Sevgiler

      Sil
  11. Güzel öğütlerle dolu:)))yaşam koçluğu diye bir meslek düne kadar yoktu, ne ilginç, aslında gerekli bir meslek ve keşke ben gencecikken, 17 yaşındayken böyle birine danışsaydım. Şimdi bambaşka bir yerde olurdum büyük ihtimalle. :( Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanımızda psikologlar ve yaşam koçları sanırım hepimize şart ... Durumlar gün geçtikçe insanı zorluyor ...
      Huzurlu ve keyifli akşamlar dilerim

      Sil
  12. Zamanında, çok fazla kişisel gelişim kitabı okumuş bir zat-ı gelişmiş olarak diyebilirim ki kendileri başlangıç gazı verme anlamında oldukça faydalı şeyler. Ama devamı kişinin önce kaderine, sonra azmine, son olarak da yaşına başına kalmış bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. " bir zat-ı gelişmiş olarak " hahahha çok sevdim :)))
      Aslına bakarsan yine doğru bir tespit bu da ...
      Güzel ve sağlıklı yarınları huzurla yaşamak dileğiyle
      Sevgiler

      Sil
  13. Bir hayli vakit oldu DİDEMİKA! Kişisel gelişim kitaplari okumayalı...

    Alıntılar güzeldi. .. yorumlamanette zaten süper. .. etkilendiğini hissettim 😉

    Kalemine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Açıkçası ne olumlu ne olumsuz bir yorum yapabiliyorum ... Kişiye göre değişiyor sonuçta kişisel gelişim ... Seven biri bence bambaşka alıntılar çıkarabilir bu kitaptan ....
      Hepimize en keyiflisinden musmutlu günler olsun

      Sil

Laf aramızda; yorumlarınızla minik sihirli dokunuşlar yapabilirsiniz ...
Destek olalım istemez misiniz?
Gözüm yorumlarınızda ....

Killing Eve

  İngiliz yazar Luke Jennings'in , Codename Villanelle adlı kitaplarından uyarlanan ve BBC’nin düşük bütçe ile çektiği kaliteli yapımla...