19 Nisan 2016 Salı

Derinliğine Kimse Sevgili Olamadı

Hepinize merhaba;
Yaklaşık 15 gündür aranıza katılamadım ; uzakta kaldım ve çok şey kaçırdım ... Kusura bakmayın ...
Sokağımızın tümünde kaynaklanan Telekom arıza problemi ; şahane bir hızla ancak bugün çözümlenebildi ... Yok yok alt tarafı İstanbul'un ulaşılabilir semtlerinden birinde yaşıyorum ... Dünyanın ücra bir köşesi ya da Antartika değil ... Nedenini bilmeden ilk üç gün arıza , şikayet telefonları ile geçti ... Sonrasında mahalledeki bir inşaat alanında yer alan kabloların koparıldığını sokak sakinleri kendi çabalarıyla öğrendiler ... Bildirimler , şikayetler , muhtar ziyaretleri , dilekçeler , saygı sunmalar derken ... Çok şükür kavuştuk ... Sokakta yaşlı yalnız yaşayan insanlar , eve bakıma gelen sağlık ekiplerini bekleyen yatan hastası olanlar vs .... Şahane teknoloji ve hız çağında çok normal şeyler ... Kaçırdıklarımı bana fısıldarsanız mutlu olurum ...

Bugün sizlere farklı bir yönümle , şiirlerle  merhaba demek istiyorum ;
Yıl 2006 yine ve ben D & R mağazalarının kitap reyonunda kendimi kaybetmişim .... Derken yine tesadüf eseri sözleri ve bir kaç şiiri dışında pek tanımadığım yazar ve şair Cezmi Ersöz ile tanıştım .
Edebiyat yaşamının 25.yılında  "Derinliğine Kimse Sevgili Olamadı" ile , Türk edebiyatında bir ilki gerçekleştirerek yazıyı ve şiiri müzikle buluşturduğu söylendi . Bu da benim ilgimi çekti .
Hele "Kendini Saklama Çiçekleri" adlı şiir albümü ve kitap birlikte olunca mutlu oldum . Cezmi Ersöz tarafından seslendirilen şiirlerin müziklerini Vedat Sakman ve Haluk Çetin hazırlamış.
Ayrıca albümde yer alan ve Vedat Sakman'ın bestelediği Cezmi Ersöz'ün "Cehennem Meleği" isimli şiirini de Leman Sam seslendiriyor dendiğinde ; ben çoktan kasaya koşmuştum bile ....
Arka kapak tanıtımını okuduktan sonra siz ne hissediyorsunuz ...?

" Kimi sevsem, onun hep uzakta bir sevdiği vardı, unutamadığı ilk aşkı ya da onu terk edip giden sevgilisi... 
Kimi derinden sevsem, o bir başkasını derinden hatırlardı.
Öylesine çok sevdim ki onları, başkalarına duydukları sevgiyi anlatmalarını sessizce, içim acıyla kanayarak dinledim.
Beni yitirmekten hiç korkmadılar; çünkü onlara göre fazla iyiydim; bu yüzden ilk anda vazgeçilebilirdi benden .
Beni terk edenlerden tek bir isteğim olurdu.
''Ne olur, bir daha beni aramayın! Çünkü ben kolay unutamıyorum. Çünkü ben size duyduğum o akıl dışı aşk yüzünden keder bahçemi dağıtıyorum. Çocukluğumun o güzel bahçesini.''
Böyle derdim onlara ama yine de ararlardı beni...
Soluksuz ve umutsuz kaldıkları bir gece mutlaka akıllarına ben gelirdim...
O, yedek sevgili!.. "
Derinliğine Kimse Sevgili Olamadı

Çok yakın arkadaşım elimde kitabı gördüğünde tarzının bana pek hitap etmeyeceği konusunda beni uyardı . Gerçekten de arka kapağındaki cümleler beni cezbetmişti ama okumaya başlayınca beklentilerim gibi çıkmadı .... Beklentilere bağlı olarak değişiyor bazı şeyler bildiğiniz gibi ... Kendimizle alakalı aslında her şey ...
Çok hüzünlü , derin anlatımlarla melankolinin içine sürüklendiğimde bıraktım . Ara ara okumaya karar verdim .
Bazı şiirler fazla uzun tutulduğunda sıkıcı da olabiliyor .
Farklı lezzetler de yakalıyorsunuz ... Mesela ; şiirsel seslenişler var ve ardından yazılar yazılmış . Bu hoş geliyor .
Alıntılar yapabildiğim sözleri not etmek keyif verdi .
 " Yaralı insanlar çekerdi , birbirini ...      "

" ' Bak , sen çok iyisin ama bilmediğin çok şey var !... '
Neydi bilmediğim ?.. İyi olduğum için mi , hep koşulsuz sevdiğim , sevdiğim insana kendimi bütünüyle adadığım için mi kaybediyorum durmadan ... İnsanların kaç yüzü vardı ? Bu yüzler nerelerde ve nasıl gizleniyordu ? ....
Sevdiğimi kazanmak için kötü olmam mı gerekiyordu ?... Ama kötü olursam sevgim ne olacaktı ; kötülükle sevgim kalbimde aynı anda nasıl barınacaktı ... Barınabilir miydi ?... Hayatta hep değişmez roller mi vardı ?... Hep kendini saklayan , hep güçlü olan , hep kötü davranan mı kazanacaktı ?...  "


Hani bazı yazarlar , şairler vardır ki asla vazgeçemezsiniz .... Bunu nasıl kaçırdım okumadım dersiniz ... Kalemini , tarzını sever ; benimsersiniz ... Benim için ilk aklıma gelenlerden bir kaçı  ; Orhan Veli Kanık , Cemal Süreya , Özdemir Asaf , Oruç Aruoba , Ümit Yaşar Oğuzcan diye devam eder ....
Cezmi Ersöz benim gönlümde bazı şiirleri ve alıntı sözlerini sevdiğim bir yazar olarak kaldı .
Belki fazla karamsar ve melankolik olmasa daha bir okumak istediğim yazarlar içinde olabilirdi .
Ama benim gönlüme daha çok umut gerekli , ara sıra bazı bazı gelsin karamsarlık ....

İşte o hoş albümdeki şiirlerden de paylaşmak isterim sizlere :

" Pencere
Bir tek pencere arıyorum ; bir tek ...
İyilikle aydınlansın camı ,
Bir tek pencere olsun ve haykırsın istiyorum ;
' Bu dünyada yaşamak için katil olmak gerekmez , ' diye ...
Bir tek pencere sevinçle fısıldasın ;
' Bu dünyada yaşamak anlamlı ve güzel bir şeydir ! ' diye .  "





 " Kendini Saklama Çiçekleri
Aşk bahçemizi küçük tuttuk seninle ;
içinde güvensizlik ağaçları ,
küstümotları ,
kendini saklama çiçekleri ...
Özlem kirli bir kan gibi yüreklerimizi boğmasın ;
yalnızlık karanlık bir orman gibi ,
çökmesin diye içimize ...
Biz aşk bahçemizi küçük tuttuk seninle ;
önümüzde dokunuşlardan uzak ,
insafsız ve çok uzun bir kış var diye ...
Koca bir yaz kendini saklama çiçeklerini
suladık durduk yalnızca ...
Biz , sevgili ! ... Biz , aşk bahçemizi
küçük ;
çok küçük tuttuk seninle ! ....  "
 
Kendini Saklama Çiçekleri




21 yorum:

  1. Geçmiş olsun, en azından kısa(!) zamanda çözülmüş de sorun, aramıza dönmüşsün. Cezmi Ersöz iyi bir şairdir ama Cemal Süreya okuduğum gibi saatlerce okuyamam ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım ,
      Geç kaldığım herşey için kusuruma bakma lütfen ... Umarım gerçekten bu kez sorun çözülür ve sizlerle tekrar kavuşuruz.
      Cemal Süreya bambaşka :)
      Sevgiler

      Sil
  2. Her gün girip "gelmedi mi?" "Acaba bir şey mi oldu?" diye düşünmek kalbimi acıtıyordu.. Günlerdir beklediğim haber nihayet geldi ve çok mutlu oldum şuanda döndüğüne :)
    Şiir kitaplarıyla pek aram yok maalesef uzaktan parça parça okumayı seviyorum.. Ama arka kapak yazısı ve yaptığın alıntılar çok iyi geldi.. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yürekli Akelam,
      Ne mutlu oldum anlatamam ... Değer verilmek çok güzel ama bir yandan da kendime kızıyorum sorunu çözemediğim için de... İhmal kötü çünkü ... Affet tatlım ...
      Zaten bence en güzeli de ara sıra okumak ... Bana öyle iyi geliyor... Kitap gibi okuyamam ...
      En içten sevgilerimi kabul et lütfen ...

      Sil
  3. İnternet problemi cidden insanı bunaltıyor. :/ Teknolojiye de bağımlı olduğumuzdan kafamız karışıyor. Bende şiir kitaplarını okumayı çok severim ama Cezmi Ersöz şiirlerini hiç okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Hala da çözülemeyince ve gerçekten de işleriniz birikince inanılmaz bir sorun yaratıyor ... Umarım bu kez düzelir .
      Melankoli gerek bana derseniz ; okuyun derim
      Huzurlu geceler dilerim

      Sil
  4. Geçmiş olsun ve hoş geldin, sen o açığı hemen kapatırsın bence :) Şiir kitabı okumayı seven kesimden değilim maalesef. Pek alışamadım sanırım.

    Seni bir etkinlik için mimledim. Umarım senden böyle bir yazı okuyabilirim. Bilmiyorum, kendimi doğru ifade edebildim mi? İlk kez birini mimlediğim için biraz heyecan yapmış durumdayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım selam ;
      Umarım geçecek hala gidip geliyor . İnşallah da azimliyim kapatacağım ...
      Şiir başka bir şey sonuçta ; ara sıra bazı bazı ...
      Ben de çok heyecan yaptım ve mimlenmek ne merak içindeyim :) Ben yeniyim biliyorsun . Çözdüğüm an yazıyı hazırlamaya çalışırım elbette ki ... Çok ilginç olacak sanırım :)
      Geç dönüşlerimi affet ne olur ; ilgisizlik algılama olur mu ...? İlk fırsatta yapacağım ...
      Sevgiyle , iyi geceler diliyorum

      Sil
  5. didemcim hala şu internet arızaları oluyor ya pes diyorum. hoşgeldin canım.
    şiirlere bayılırım. bazen çok melankolik olunca bayıyor. özellikle aşka aşık şairler yeter dedirtiyor benim açımdan.yani adam sen de dibine kadar seviyorsun ama her defasında seviyorsun sürekli acılar felan ııh ııh. aşkın naifliğini seviyorum.
    şiir candır ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hala da devam ediyor desem sana ....
      İnşallah geçecek gidecek tüm sorunlar diyorum ...
      Özledim hepinizi ...
      O zaman senlik değil zaten ....
      Şiir bambaşka bir tat ...

      Kocaman öpüyorum

      Sil
  6. Hoş geldiniz çağımızın sorunu hala elektrik ve İnternet kesintileri neyse ki çözülmüş,okumaktan ziyade okuyanları dinlemek daha güzel hisler uyandırıyor bende, bir de şiir alıp götürüyorsa,ama hiç bir araya koyup bir şiir okuyayım demedim, hızlıca bakarım şiirlere benimsediklerimide okurum ve kaydetmeye çalışırım, Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulacağım inşallah ;
      Kesintiler devam ediyor , bu nedenle geç dönüşlerim oluyor . Kusuruma bakmayın lütfen ...
      Aynen esasında şiir okumak bu ... Eğer çok sıkı şiir okuru değilsek ...
      Şiir yüreğime hitap etmeli benim de ...
      Sevgiyle huzurlu geceler diliyorum

      Sil
  7. Hoşgeldin :)
    Cezmi Ersöz'ün yeri ayrıdır bende...
    Farklı bir ruh halidir benim için :)

    Sonuncu resimdeki orkidelere bayıldım bu arada... Orkidemi emin de olamadım gerçi. Hiç dipten açana orkide görmemiştim, tabi göz yanılması değise :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım ;
      Ben hala hoş gelebilmek için çabalıyorum :) Kesintiler nedeniyle de bir türlü adapte olamıyorum . Kaçırdıklarım için kusura bakmayın ...
      Sen Cezmi Ersöz modu edinmişsin yani ... Ara sıra lazım diyenlerden ... :)

      Hepsi de orkide canım onların ... Annemin kıymetli kızları :) Minik orkideler ... O nedenle dipten gibi duruyor ... Büyüklerden değiller ... Bu nedenle çok seviyoruz ..
      Farklı fotoğraflarını da eklerim bir ara ...
      Sevgiyle kocaman öpüyorum

      Sil
  8. Derinden sızan cümleleri varmış Cezmi ERSÖZ'ün..
    Bu arada internet kesintisi için geçmiş olsun, ne çabuk alıştık şu merete sigara tiryakiliğinden beter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ve hoşgeldiniz ;
      Kesinlikle oldukça derin ....
      Çok teşekkür ediyorum , inşallah düzelecek diye umut ediyorum ...
      İyi geceler diliyorum

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. İkinci yeni şairlerinin yeri ayrıdır bende, o imgesel devinimle başkalaşır dünya, hüzünler bile ayrıksı bir boyut kazanır. Cezmi Ersöz ise ara ara demlenmek için iyidir, yüksek dozu her bünye kaldırmayabilir..
    Takipteyim, bende beklerim. Sevgilerle:)
    http://guzelliksenfonileri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoş geldiniz ve memnun oldum ...
      " Cezmi Ersöz ise ara ara demlenmek için iyidir, yüksek dozu her bünye kaldırmayabilir.. " tam tamına durum bu kadar net olabilirdi ...
      Sevgiler

      Sil
  11. Haluk Çetin ile yaptıkları şiir dinletileri de ayrı bir keyifli oluyor.. Bu albümü kaçırmışım, hemen sepete attım. Ara ara dinlemeli, okumalı Cezmi Ersöz'ü, fazlası sıkıntı yaratabiliyor bünyede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ve hoş geldiniz :)
      Bilmiyordum dinletiyi sayenizde öğrendim :) teşekkürler
      Fazlası zarar kesinlikle :)
      Görüşmek üzere

      Sil

Laf aramızda; yorumlarınızla minik sihirli dokunuşlar yapabilirsiniz ...
Destek olalım istemez misiniz?
Gözüm yorumlarınızda ....

Killing Eve

  İngiliz yazar Luke Jennings'in , Codename Villanelle adlı kitaplarından uyarlanan ve BBC’nin düşük bütçe ile çektiği kaliteli yapımla...